ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 59号

生徒指導主事を対象とした研修プログラムの開発的研究(2) : 生徒指導主事の自己評価と学校長評価の関係から

https://doi.org/10.15027/31014
https://doi.org/10.15027/31014
f1f2c53f-f304-4160-96ca-59c9aef2d706
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_167.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_167.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 生徒指導主事を対象とした研修プログラムの開発的研究(2) : 生徒指導主事の自己評価と学校長評価の関係から
言語 ja
タイトル
タイトル Developmental Research on A Teacher Training for School Counseling and Guidance Teachers II : A relationship between evaluations by a teacher him/herself and by the school principal
言語 en
作成者 栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
長江, 綾子

× 長江, 綾子

ja 長江, 綾子

en Nagae, Ayako

Search repository
中村, 孝

× 中村, 孝

ja 中村, 孝

en Nakamura, Takashi

Search repository
石井, 眞治

× 石井, 眞治

ja 石井, 眞治

en Ishii, Shinji

Search repository
米沢, 崇

× 米沢, 崇

ja 米沢, 崇

en Yonezawa, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 school counseling and guidance teachers
主題
主題Scheme Other
主題 teacher training
主題
主題Scheme Other
主題 other-evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 生徒指導主事
主題
主題Scheme Other
主題 教員研修
主題
主題Scheme Other
主題 他者評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of the present study were to investigate the effect of a training program for school counseling and guidance teachers throughout self-evaluation by school counseling and guidance teachers and other-evaluation by school principle, and to consider how the training program should be. The participants, all school counseling and guidance teachers (n=204) and school principles (n=204) at public primary and junior high school in Hiroshima city, completed questionnaire about abilities in school counseling and guidance for school counseling and guidance teachers and questionnaire about school system for school counseling and guidance, in both before- and after- the program. As a result, there is no difference in other-evaluation in terms of the difference in either taking program or not, or before and after program, which implies the program doesn't have enough effect on improving school system for school counseling and guidance. On the other hand, some school principles whose school counseling and guidance teachers evaluated some abilities up to specific level evaluated better and this implies there are some effect on school system. As a consequence, to make improvements in school system of school counseling and guidance, it is essential to have training program which ensures enough contents and time with well self evaluation. The necessity of referring to abroad and having comprehensive perspective were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31014
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 167
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 59, p. 167-174, 発行日 2010-12-24
旧ID 31014
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:39:57.443366
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3