ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 59号

未知の語の学習について : プライミング・パラダイムを用いた検討

https://doi.org/10.15027/31012
https://doi.org/10.15027/31012
d1499ac3-764a-49f7-8ef2-40e332fbda7a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_151.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_151.pdf (281.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 未知の語の学習について : プライミング・パラダイムを用いた検討
言語 ja
タイトル
タイトル On Learning of Unknown Words: An Investigation Using Priming Paradigm
言語 en
作成者 岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
桐木, 建始

× 桐木, 建始

ja 桐木, 建始

en Kiriki, Kenshi

Search repository
中村, 涼

× 中村, 涼

ja 中村, 涼

en Nakamura, Ryo

Search repository
佐藤, 洋子

× 佐藤, 洋子

ja 佐藤, 洋子

en Sato, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 learning of unknown words
主題
主題Scheme Other
主題 prior knowledge
主題
主題Scheme Other
主題 priming effects
主題
主題Scheme Other
主題 未知の語の学習
主題
主題Scheme Other
主題 既有知識
主題
主題Scheme Other
主題 プライミング効果
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 An experiment was conducted to investigate the process in which new information was being set into prior knowledge through learning of unknown words. In each experimental session, participants were presented twelve unknown words of Uchinaaguchi (Okinawan dialect of Japanese language) and learned their meanings through one of three learning methods (i.e. learning by reading three example sentences, learning in their own way, and learning by generating a related sentence). After each learning session, priming tasks (lexical decisions with Uchinaaguchi words as primes and common words as targets) were performed. Priming effects were found only in matched word condition (with corresponded words as targets) when participants were informed that final recognition tests would be given immediately after priming tasks. On the other hand, priming eff ects were found in both matched word and semantically related word conditions when participants were informed that final recognition tests would be given after a week. These results indicated that anticipation of delayed tests could enhance the activities to make broader activation toward the related word concepts.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31012
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 151
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 59, p. 151-156, 発行日 2010-12-24
旧ID 31012
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:39:36.153955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3