ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 59号

小学校体育授業における運動技能の自己評価に関する事例的研究 : 教師による評価と児童の自己評価に着目して

https://doi.org/10.15027/31008
https://doi.org/10.15027/31008
f99d88ca-363c-447d-9d17-fe86ecebfa6a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_115.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_59_115.pdf (732.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校体育授業における運動技能の自己評価に関する事例的研究 : 教師による評価と児童の自己評価に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study on the Self-assessment of the Motor Skill in the Elementary School Physical Education Class : Focusing on the Assessment by the Teacher and the Self-assessment by the Pupil
言語 en
作成者 大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 the elementary school physical education class
主題
主題Scheme Other
主題 motor skill
主題
主題Scheme Other
主題 self-assessment
主題
主題Scheme Other
主題 小学校体育
主題
主題Scheme Other
主題 運動技能
主題
主題Scheme Other
主題 自己評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to clarify the relation to the appropriateness of motor skills and that of self-assessment. The results are summarized as following points. (1) When teaching it seven all times, the improvement of motor skills was seen. Especially, it seems that an individual instruction was effective. (2) The appropriateness of the self-assessment of the pupils has improved by objectively observing their own performance through the video image, and receiving assistance and advice by the teacher. Pupils with high skills were able to do their self-assessment more appropriately. (3) The process of learning of two extracted children was verifi ed as the case. It was able to be interpreted that child A improved her performance by the teacher's direct guidance, and she had come to be able to do an appropriate self-assessment. Child B was able to improve her appropriateness of the self-assessment by having objectively observed her own performance by the video image.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31008
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 59, p. 115-124, 発行日 2010-12-24
旧ID 31008
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:38:54.234791
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3