WEKO3
アイテム
教育における身体知の研究 : 金子明友の身体知の構造分析論と運動学習・運動教育の問題
https://doi.org/10.15027/31003
https://doi.org/10.15027/3100345597427-ba4e-4540-8c48-655249382286
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教育における身体知の研究 : 金子明友の身体知の構造分析論と運動学習・運動教育の問題 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research on the Bodily Knowledge in Education : Kaneko Akitomo's Structure Analysis of Bodily Knowledge and the Problems of Movement Learning and Movement Teaching | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
王, 水泉
× 王, 水泉
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | bodily knowledge | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | knack | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | movement learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | movement teaching | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 身体知 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コツ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 運動学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 運動教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | We learn and teach with embodied intelligence. The importance of the role of body in learning and teaching is pointed out by phenomenologists of human movements, philosophers of education and cognitive scientists. The purpose of this paper is to clarify the structure of the bodily knowledge through the comprehensive discussion on bodily knowledge executed by Kaneko Akitomo (1927-). The basic objectives of bodily knowledge in Kaneko's research are the learning and teaching of sports movements. However we could find out the important role of bodily knowledge also in the practice of Japanese calligraphy. The close relationship between the learner's bodily knowledge and the teacher's bodily knowledge was formulated. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/31003 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 59 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 59, p. 59-67, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
旧ID | 31003 |