WEKO3
アイテム
F. W. パーカーの美術教育論とその実践的展開に関する研究
https://doi.org/10.15027/28579
https://doi.org/10.15027/285796cb5b8aa-63f6-4214-8aa1-bd99b563b8ab
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | F. W. パーカーの美術教育論とその実践的展開に関する研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Art Education Theory of F. W. Parker and the Practical Development | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中村, 和世
× 中村, 和世
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Francis W. Parker | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | art education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | New Education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | democracy | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | フランシス・W・パーカー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 美術教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 民主主義 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to examine the theory and practice of F. W. Parker's art education in consideration of the current issue of Japanese education, which aims at fostering "zest for living." First, the influence and contribution of Parker in the field of art education in both the U.S. and Japan were reviewed. Second, the main arguments of Parker on art education incorporated into the doctrine of Concentration are examined. It attempts to change the way of teaching from the quantity-based to the quality-based so that the children enhance the self-effort to gain freedom. Third, the curriculum development at the Chicago Institute that the doctrine of Concentration was applied is examined focusing on the practice of art education. In conclusion, the critical implications are made for the enhancement of art education today. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/28579 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 107 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 58, p. 107-114, 発行日 2009-12-25 |
|||||||||
旧ID | 28579 |