ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 57号

社会性と情動の学習(SEL)の必要性と課題 : 日本の学校教育における感情学習プログラムの開発・導入に向けて

https://doi.org/10.15027/25869
https://doi.org/10.15027/25869
cacfc249-0604-48c6-b16d-9b1f95420897
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part1-LearnCurrDev_57_145.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part1-LearnCurrDev_57_145.pdf (757.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会性と情動の学習(SEL)の必要性と課題 : 日本の学校教育における感情学習プログラムの開発・導入に向けて
言語 ja
タイトル
タイトル The Needs and Challenges for Introduction of Social and Emotional Learning into Japanese School Education
言語 en
作成者 山田, 洋平

× 山田, 洋平

ja 山田, 洋平

en Yamada, Yohei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Social and Emotional Learning
主題
主題Scheme Other
主題 Emotional Intelligence
主題
主題Scheme Other
主題 PATHS curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 social developmental program
主題
主題Scheme Other
主題 社会性と情動の学習
主題
主題Scheme Other
主題 情動知能
主題
主題Scheme Other
主題 PATHSカリキュラム
主題
主題Scheme Other
主題 社会性育成プログラム
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify the needs and the challenges of Social and Emotional Learning (SEL) for introduction into Japanese school education. First, the needs of the social developmental programs focused on emotions were examined through two points. One is the overview about the present conditions of children and the other is the consideration of issues concerning the common social developmental programs in Japan. Second, an outline of SEL was shown. SEL is collective term of the social developmental programs focused on emotions, and those programs are widely implemented in United States. In this study, the contents of the PATHS curriculum, one of the best programs in SEL, were described in detail. Finally, the challenges when the program is introduced into Japan were pointed out from program contents and implementations. Because the study about emotional education have begun to attract attention in Japanese educational world, the SEL studies will become more and more important in future.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/25869
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 145
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 57, p. 145-154, 発行日 2008-12-26
旧ID 25869
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:33:50.615311
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3