ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 57号

ブルーナーにおける「足場かけ」概念の形成過程に関する一考察

https://doi.org/10.15027/25857
https://doi.org/10.15027/25857
989e9da3-1688-4698-859e-3dda09221057
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part1-LearnCurrDev_57_35.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part1-LearnCurrDev_57_35.pdf (770.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ブルーナーにおける「足場かけ」概念の形成過程に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Formulation Process of Bruner's Concept of "Scaffolding"
言語 en
作成者 今井, 康晴

× 今井, 康晴

ja 今井, 康晴

en Imai, Yasuharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Bruner
主題
主題Scheme Other
主題 Vygostky
主題
主題Scheme Other
主題 scaffolding
主題
主題Scheme Other
主題 ブルーナー
主題
主題Scheme Other
主題 ヴィゴツキー
主題
主題Scheme Other
主題 足場かけ
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to clarify the Vygotsky's influence on the formulation of Jerome Bruner's "Scaffolding" theory. In section 1, Bruner is encounter with Vygostky's theory was described, and it was pointed out, in section 2, that Bruner's idea of cognitive development changed through Bruner's acquaintance of Vygotsky's disciple Ruria. In section 3, Bruner's evaluation of Vygostky was discussed through the examination into Vygotsky's Thought and Language. And section 4, Bruner's understanding of "Zone of Proximal Development (ZPD)" was clarified. In section 5, Bruner's, idea developed from ZPD to "Scaffolding" theory was point out. In addition, the meaning of “Scaffolding" in Bruner's tutoring experiment was indicated. In the formation of Bruner's concept of "Scaffolding", it was clarified that Vygotsky's influence was important. The theory of "Scaffolding" had two aspects for Bruner: the aspect of freedom from Piaget; the aspect of justification of his own theory of cognitive development. It was not only the application of ZPD to educational practice. In this way, it would have an important meaning in the research on Bruner that his theory of cognitive development and education changed under the influence of Vygostky.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/25857
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 57, p. 35-42, 発行日 2008-12-26
旧ID 25857
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:32:09.451832
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3