WEKO3
アイテム
異文化理解と教育 : オーストラリアにおける事例観察と問題の展望
https://doi.org/10.15027/25855
https://doi.org/10.15027/258556381da32-0958-4a60-88c7-847a59758d96
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 異文化理解と教育 : オーストラリアにおける事例観察と問題の展望 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Cross-Cultural Understanding and Education : Case Observations in Australia and an Outlook on the Problems | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
樋口, 聡
× 樋口, 聡
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Cross-cultural understanding | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | International education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Practices in dialogue | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Moral education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 異文化理解 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国際理解教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 対話的実践 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 道徳教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper aims a philosophical discussion on cross-cultural understanding in terms of education to light up the invisible problems concerning the topic, considering the reports of observations at some schools in Melbourne, Australia. This paper consists of three different parts: conceptual descriptions of the similar and more popular word "international education" ; reports of the case observations by the author at schools in Australia; a philosophical investigation of the depth of the problems of cross-cultural understanding and an outlook on the framework. From the philosophical discussion, 1) a complex characteristic of understanding as a dialogue, 2) foreign culture as the Other in a philosophical sense, and 3) cross-cultural understanding based on the continuation of mutuality as moral education, were pointed out in the framework of the problems. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/25855 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 17 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 57, p. 17-26, 発行日 2008-12-26 |
|||||||||
旧ID | 25855 |