WEKO3
アイテム
アルバート C. バーンズの美術教育論に関する研究 : 「転移する価値(transferred values)」と知覚認識(perception)の教育
https://doi.org/10.15027/18147
https://doi.org/10.15027/181470949afb0-a45e-47ad-b2c9-e50b9bce0b89
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アルバート C. バーンズの美術教育論に関する研究 : 「転移する価値(transferred values)」と知覚認識(perception)の教育 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Art Education Theory of Albert C. Barnes : Transferred Values and Education of Perception | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中村, 和世
× 中村, 和世
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 情操教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | アルバート C. バーンズ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ビオレッタ・マジア | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 転移する価値 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 知覚認識 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Aesthetic Education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Albert C. Barnes | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Violette de Mazia | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Transferred Values | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Perception | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The problem of Japanese art education is found in the dualistic view of curriculum, either child or subject. This paper examines the art education theory of Albert C. Barnes and Violette de Mazia regarding how the problem was solved in their theory; their theory was developed based on Dewey's pragmatism that endeavored to solve either/or problem in philosophy of education. First, the ultimate objective of their art education is clarified; they viewed that the experience of art itself had potential to the education of perception. Second, the major points of the theory of "Transferred Values," which is central to Barnes-Mazia method of art education, are critically examined. The points include the definitive features, four qualities of transferred values, third quality that emerges in the experience of art, creative distortion, and objectivity of transferred values. In conclusion, it is discussed what theories are contributive to solving the problems of art education brought about by the dualistic viewpoint and to developing Japanese aesthetic education. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18147 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 81 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 55, p. 81-90, 発行日 2007-03-28 |
|||||||||
旧ID | 18147 |