ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 55号

アルバート C. バーンズの美術教育論に関する研究 : 「転移する価値(transferred values)」と知覚認識(perception)の教育

https://doi.org/10.15027/18147
https://doi.org/10.15027/18147
0949afb0-a45e-47ad-b2c9-e50b9bce0b89
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618554_55_81.pdf AA11618554_55_81.pdf (493.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル アルバート C. バーンズの美術教育論に関する研究 : 「転移する価値(transferred values)」と知覚認識(perception)の教育
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Art Education Theory of Albert C. Barnes : Transferred Values and Education of Perception
言語 en
作成者 中村, 和世

× 中村, 和世

ja 中村, 和世

en Nakamura, Kazuyo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 情操教育
主題
主題Scheme Other
主題 アルバート C. バーンズ
主題
主題Scheme Other
主題 ビオレッタ・マジア
主題
主題Scheme Other
主題 転移する価値
主題
主題Scheme Other
主題 知覚認識
主題
主題Scheme Other
主題 Aesthetic Education
主題
主題Scheme Other
主題 Albert C. Barnes
主題
主題Scheme Other
主題 Violette de Mazia
主題
主題Scheme Other
主題 Transferred Values
主題
主題Scheme Other
主題 Perception
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The problem of Japanese art education is found in the dualistic view of curriculum, either child or subject. This paper examines the art education theory of Albert C. Barnes and Violette de Mazia regarding how the problem was solved in their theory; their theory was developed based on Dewey's pragmatism that endeavored to solve either/or problem in philosophy of education. First, the ultimate objective of their art education is clarified; they viewed that the experience of art itself had potential to the education of perception. Second, the major points of the theory of "Transferred Values," which is central to Barnes-Mazia method of art education, are critically examined. The points include the definitive features, four qualities of transferred values, third quality that emerges in the experience of art, creative distortion, and objectivity of transferred values. In conclusion, it is discussed what theories are contributive to solving the problems of art education brought about by the dualistic viewpoint and to developing Japanese aesthetic education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18147
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 55, p. 81-90, 発行日 2007-03-28
旧ID 18147
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:29:00.994011
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3