ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 55号

Aspects of Philosophical Dialogue with Children

https://doi.org/10.15027/18141
https://doi.org/10.15027/18141
cb08d63d-a000-4fe5-992b-de4b39b9e50a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618554_55_25.pdf AA11618554_55_25.pdf (209.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Aspects of Philosophical Dialogue with Children
言語 en
作成者 Karel, L. van der Leeuw

× Karel, L. van der Leeuw

en Karel, L. van der Leeuw

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Philosophy for children
主題
主題Scheme Other
主題 discussion
主題
主題Scheme Other
主題 narrative
主題
主題Scheme Other
主題 education
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to explore the philosophical significance and the cognitive value of philosophy with children and their relation to educational objectives. Although philosophical discussions can be conducted with people of any age, we have in the first place in mind discussions in the classroom with children of elementary school age. It will be argued that the three phases of philosophical sessions in the classroom, the reading of a story, questioning, and the subsequent discussion, each have their own cognitive value and educational objectives. The philosophical conditions of a community of inquiry will be investigated and it will be seen that they lead to a specific conception of philosophy. Finally story-reading will be seen as more than an arbitrary occasion for bringing forward philosophical questions.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18141
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 55, p. 25-34, 発行日 2007-03-28
旧ID 18141
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:28:17.473572
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3