WEKO3
アイテム
Aspects of Philosophical Dialogue with Children
https://doi.org/10.15027/18141
https://doi.org/10.15027/18141cb08d63d-a000-4fe5-992b-de4b39b9e50a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Aspects of Philosophical Dialogue with Children | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Karel, L. van der Leeuw
× Karel, L. van der Leeuw
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Philosophy for children | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | discussion | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | narrative | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | education | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 370 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to explore the philosophical significance and the cognitive value of philosophy with children and their relation to educational objectives. Although philosophical discussions can be conducted with people of any age, we have in the first place in mind discussions in the classroom with children of elementary school age. It will be argued that the three phases of philosophical sessions in the classroom, the reading of a story, questioning, and the subsequent discussion, each have their own cognitive value and educational objectives. The philosophical conditions of a community of inquiry will be investigated and it will be seen that they lead to a specific conception of philosophy. Finally story-reading will be seen as more than an arbitrary occasion for bringing forward philosophical questions. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/18141 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 25 | |||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 55, p. 25-34, 発行日 2007-03-28 |
|||||||
旧ID | 18141 |