ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 52号

生活科における「学校」に関する一考察 : 「学校」に関する内容の変遷と「気付き」の問題

https://doi.org/10.15027/18124
https://doi.org/10.15027/18124
dba881a4-acd0-4685-9f88-16c415c48c26
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004389279.pdf KJ00004389279.pdf (780.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 生活科における「学校」に関する一考察 : 「学校」に関する内容の変遷と「気付き」の問題
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on "School" as Contents of Life Environment Studies : The Issue of Awareness and Transition of "School" as the Contents
言語 en
作成者 朝倉, 淳

× 朝倉, 淳

ja 朝倉, 淳

en Asakura, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 生活科
主題
主題Scheme Other
主題 気付き
主題
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
主題
主題Scheme Other
主題 教科書
主題
主題Scheme Other
主題 学校
主題
主題Scheme Other
主題 Life Environment Studies
主題
主題Scheme Other
主題 awareness
主題
主題Scheme Other
主題 course of study
主題
主題Scheme Other
主題 textbook
主題
主題Scheme Other
主題 school
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the present study is to show the issue of awareness in Life Environment Studies through the transition of Course of Studies, textbooks and the objectives, of the units on "School". Two educational implications are drawn from the investigations of the transition. The results are as follows; 1) It is important to anticipate and describe children's awareness concretely for teachers before lessons. 2) Teachers should make a discussion as one of activities in Life Environment Studies for sharing of awareness after studies and activities through actual experiences.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18124
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 135
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 52, p. 135-143, 発行日 2004-03-28
旧ID 18124
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:24:49.949460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3