ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 52号

大学生の自己教育力と情報活用の実践力および情報化社会レディネスとの関係

https://doi.org/10.15027/18108
https://doi.org/10.15027/18108
99d382e7-a3ad-4845-a2b7-0220a2d4c498
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004389263.pdf KJ00004389263.pdf (849.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の自己教育力と情報活用の実践力および情報化社会レディネスとの関係
言語 ja
タイトル
タイトル The relationships among students' self-regulated learning, information literacy and readiness for IT society
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
清水, 益治

× 清水, 益治

ja 清水, 益治

en Shimizu, Masuharu

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
冨永, 美穂子

× 冨永, 美穂子

ja 冨永, 美穂子

en Tominaga, Mihoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 自己制御学習
主題
主題Scheme Other
主題 情報活用の実践力
主題
主題Scheme Other
主題 情報化社会レディネス
主題
主題Scheme Other
主題 self-regulated learning
主題
主題Scheme Other
主題 skill of practical use of information
主題
主題Scheme Other
主題 readiness for IT society
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Self-regulated learning, information literacy and readiness for IT society have been investigated independently. The present study is, therefore, designed to investigate the relationships among these abilities. A scale of self-regulated learning ability, or self-educational ability, devised by Mori et al. (2001), contained 7 subscales: interest in learning subjects, self-directed thinking, learning method, self-monitoring, planning, independence, and self-actualization. A scale of information literacy, devised by Takahira et al. (2001), contained 6 subscales. A scale for readiness for IT society, devised by Kobayashi et al. (2000), is to measure the ability which is necessary to participate in IT society in an adaptive way. A total of 789 students were asked to complete these 3 kinds of questionnaires. The results indicated that students of high self-regulated learning ability have high information literacy and high readiness for IT society. Especially, interest in learning subjects and planning were strongly associated with information literacy, while self-monitoring was strongly associated with readiness for IT society. These results were discussed in relation to Japanese educational policy and educational reform in a rapidly developing IT society.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18108
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 52, p. 1-8, 発行日 2004-03-28
旧ID 18108
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:22:59.390972
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3