ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 51号

大学生の自己教育力と高校時代の学習指導法の関係

https://doi.org/10.15027/16155
https://doi.org/10.15027/16155
a7c5f0da-9a57-476c-b082-64dbb5ca77d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000705097.pdf KJ00000705097.pdf (814.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の自己教育力と高校時代の学習指導法の関係
言語 ja
タイトル
タイトル Relationships between Students' Self-Educational Ability in Their College Age and Personal Teaching Theory (PTT) in their High School Age
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
清水, 益治

× 清水, 益治

ja 清水, 益治

en Shimizu, Masaharu

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
冨永, 美穂子

× 冨永, 美穂子

ja 冨永, 美穂子

en Tominaga, Mihoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 self-educational ability
主題
主題Scheme Other
主題 personal teaching theory
主題
主題Scheme Other
主題 self-regulational learning
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study investigated the relationships of students' self-educational ability in their college age with their personal teaching theory (PTT) in their high school age. A total of 789 students completed two kinds of questionaires, one of which was to measure their selfeducational ability (interest in learning subjects, self-directed thinking, skillfulness of learning method, self-monitoring, planning, independence, and self-actualization) in their college age and the other was to measure their personal teaching theory in their high school age. The major findings were as follows: (1) The students who wished to go on to higher level of education in their high school age showed more self-educational ability than those who did not wish to go on to higher level of education, and (2) the personal teaching theory of the students who wished to go on to higher level of education was more acive and self-regulational in their high school age. These results were discussed in relation to how to foster the self-educational ability of students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/16155
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 51, p. 1-8, 発行日 2003-03-28
旧ID 16155
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:21:23.795166
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3