ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 50号

Contributions of Cognitive Psychology to the Future of E-Learning

https://doi.org/10.15027/18093
https://doi.org/10.15027/18093
b62df454-dd2e-488e-92f8-f6df8c6ebcd3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004253909.pdf KJ00004253909.pdf (798.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Contributions of Cognitive Psychology to the Future of E-Learning
言語 en
作成者 Aibert, Dietrich

× Aibert, Dietrich

en Aibert, Dietrich

Search repository
Mori, Toshiaki

× Mori, Toshiaki

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 e-learning
主題
主題Scheme Other
主題 elearning
主題
主題Scheme Other
主題 Web-based teaching (WBT)
主題
主題Scheme Other
主題 computer based training (CBT)
主題
主題Scheme Other
主題 individualisation
主題
主題Scheme Other
主題 adaptivity
主題
主題Scheme Other
主題 adaptive hypertext
主題
主題Scheme Other
主題 knowledge spaces
主題
主題Scheme Other
主題 applied cognitive psychology
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 At the beginning of the 215t century strong efforts are made for facilitating e-learning (electronic-based learning and teaching). This development is driven mainly by economical and technological dynamics, however also the contributions of educational and learning sciences are requested by the decision maker. Beside methodological contributions, cognitive psychology is fundamental for individualising e-learning processes. Essential for individualisation is the adaptivity of the e-learning system - comparable to the teaching behaviour of a private teacher, taking his or her knowledge about the student and the results of learning science into account. The theoretical models and empirical results of cognitive psychology enable us (a) to optimise the individual's learning of specific knowl-edge and skills by adapting the e-learning system to the student's pre-knowledge, to his or her growing knowledge and learning goal, and to the requested kind of comprehension and performance, (b) to optimise individual learning processes by adapting to or improving general learning skills, control processes and learning strategies, as e.g. the repeating schedule with respect to fast learning and long lasting retention, as the communication and co-operation activities, as the cognitive and learning style, and meta cognitive skills ("learning to learn"), and (c) to reduce other cognitive demands during the learning process by the systems adaptivity with respect to the student's cultural background, his or her human-computer-interface preferences as well as to changing learning environments. Realising these forms of adaptivity in e-learning systems by suitable objects of adaptivity on the appropriate level of individualisation of adaptivity needs interdisciplinary co-operation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18093
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 50, p. 25-34, 発行日 2002-02-28
旧ID 18093
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:19:42.479230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3