ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 50号

大学生の自己教育力に影響する要因は何か : 学習目標, 原因帰属, セルフエフィカシー, および暗黙の知能観の影響

https://doi.org/10.15027/18090
https://doi.org/10.15027/18090
e79c099c-4461-48bc-96f9-a15c26636856
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004253906.pdf KJ00004253906.pdf (824.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の自己教育力に影響する要因は何か : 学習目標, 原因帰属, セルフエフィカシー, および暗黙の知能観の影響
言語 ja
タイトル
タイトル What Factors Do Affect Students' Self-Educational Abilities? : Effects of Learning Goals, Causal Attribution, Self-Efficacy, and the Implicit Theory of Intelligence
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
清水, 益治

× 清水, 益治

ja 清水, 益治

en Shimizu, Masuharu

Search repository
冨永, 美穂子

× 冨永, 美穂子

ja 冨永, 美穂子

en Tominaga, Mihoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 self-education ability
主題
主題Scheme Other
主題 learning goal
主題
主題Scheme Other
主題 causalattribution for success and failure
主題
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
主題
主題Scheme Other
主題 implicit theory of intelligence
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study investigated the relationships of students' self-educational ability with learning goal, causal attribution, self-efficacy, and the implicit theory of intelligence. A total of 768 students completed three kinds of questionaires, each of which was to measure their self-education ability in their college age, high school age, and elementary school age. They also completed four kinds of questionaires, each of which was to measure their learning goals, causal attribution for success and failure, self-efficacy, and the implicit theory of intelligence. The major findings were as follows: (1) The students who had a high mastery goal showed more self-educational ability than those who have low mastery goal; (2) Causal attribution for success and failure was correlated with self-educational ability; (3) The students whose self-efficacy was high showed more self-educational ability than those whose self-efficacy was low; and (4) the students who regarded intelligence as malleable showed high self-educational ability in their college age than those who regarded intelligence as fixed. These results were discussed in relation to how to foster the self-educational ability of students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18090
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 50, p. 1-8, 発行日 2002-02-28
旧ID 18090
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:19:28.810406
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3