WEKO3
アイテム
在日留学生に必要なソーシャル・スキル
https://doi.org/10.15027/635
https://doi.org/10.15027/6358ca9ebbb-ca04-4b51-8c79-bbf0de52320a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-21 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 在日留学生に必要なソーシャル・スキル | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Necessary Social Skills for International Students in Japan | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
田中, 共子
× 田中, 共子
× 高井, 次郎
× 神山, 貴弥
|
|||||||||||||||||
寄与者 | ||||||||||||||||||
姓名 | 国立情報学研究所 | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Japanese social skills training | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | culture specific | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | social difficulty | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | interpersonal behavior | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | coping strategies | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 360 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | As a part of researches on social skills training aimed at facilitating the cross-cultural adjustment of sojourners in Japan, this study asked Japanese experts in interpersonal behavior research about how international students should cope with ten aspects of social difficulty in interpersonal situations. The mailed questionnaire administered to 133 social psychologists. Twenty three subjects responded to the open-ended items. Their responses were categorized through the KJ method of content analysis. The following main categories were obtained; A) interpersonal relations (relationship with stranger, friendship formation, behavior toward a superior, overcoming language handicap, managing social exchange, behavior toward opposite sex members), B) social situations (public etiquette, dealing with collective behavior), C) indirectness (negating, indirect expression). Coping strategies suggested by the respondents were categorized into three areas of a) behavior, b) cognition, c) passiveness, and under these categories were identified their respective component structure. The results offer fundamental resources for formulating structured learning, cognitive restructuring and goal setting regarding social skills training. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学総合科学部 | |||||||||||||||||
日付 | ||||||||||||||||||
日付 | 2006-03-21 | |||||||||||||||||
日付タイプ | Created | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/635 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1340-8364 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10435936 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 87 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学総合科学部紀要. IV, 理系編 Memoirs of the Faculty of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. IV, Science reports 巻 19, p. 87-99, 発行日 1993-12-31 |
|||||||||||||||||
旧ID | 635 |