ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 21号

役割遊びと自己調整機能の関連 : レビューと展望

https://doi.org/10.15027/52176
https://doi.org/10.15027/52176
2cd35148-5e46-49f2-95f6-bbd103259a38
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_21_87.pdf HPR_21_87.pdf (466.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 役割遊びと自己調整機能の関連 : レビューと展望
言語 ja
タイトル
タイトル The Relationship between Role-play and Self-regulation: Review of the Literature and Future Directions
言語 en
作成者 藤, 翔平

× 藤, 翔平

ja 藤, 翔平

en Fuji, Shohei

Search repository
杉村, 伸一郎

× 杉村, 伸一郎

ja 杉村, 伸一郎

en Sugimura, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 pretend play
主題
主題Scheme Other
主題 role-play
主題
主題Scheme Other
主題 self-regulation
主題
主題Scheme Other
主題 executive function
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood education
内容記述
内容記述 Pretend play is thought to contribute to various aspects of child development. Self-regulation is one of these aspects. As interest in executive function, a concept related to self-regulation has increased, several recent studies have examined the relationship between pretend play, especially role-play, and self-regulation. However, previous methods vary from study to study, making it difficult to interpret them in an integrated manner. Therefore, we reviewed extant literature, focusing mainly on the research methods. We consider two approaches presented in previous studies: (1) examining the relationship between the frequency or quality of pretend play and self-regulation during pretend play, and (2) investigating how pretend play is related to self-regulation beyond this context. In addition, we also reviewed previous studies regarding the relationship between pretend play and executive function, which is the cognitive basis of self-regulation. In future studies, researchers will be able to understand precisely how children learn to control themselves through pretend play by interpreting what is known about these two approaches in the context of findings on the relationship between pretend play and executive function.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52176
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 87
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 21, p. 87-100, 発行日 2022-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 52176
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 01:14:55.107023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3