ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 21号

児童養護施設におけるマインドフルネスの介入とその効果の検討

https://doi.org/10.15027/52175
https://doi.org/10.15027/52175
b5e3fd0e-9429-4578-bd7a-d3ad02732f03
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_21_71.pdf HPR_21_71.pdf (549.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 児童養護施設におけるマインドフルネスの介入とその効果の検討
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Mindfulness Intervention and Effectiveness in a Children's Home
言語 en
作成者 前野, 凜

× 前野, 凜

ja 前野, 凜

en Maeno, Lynn

Search repository
中山, 恵里

× 中山, 恵里

ja 中山, 恵里

en Nakayama, Eri

Search repository
増田, 成美

× 増田, 成美

ja 増田, 成美

en Masuda, Narumi

Search repository
岡田, ほのか

× 岡田, ほのか

ja 岡田, ほのか

en Okada, Honoka

Search repository
上岸, 光太

× 上岸, 光太

ja 上岸, 光太

en Jogan, Kota

Search repository
花岡, 麻衣

× 花岡, 麻衣

ja 花岡, 麻衣

en Hanaoka, Mai

Search repository
下本, 有紀保

× 下本, 有紀保

ja 下本, 有紀保

en Shimomoto, Yukiho

Search repository
上手, 由香

× 上手, 由香

ja 上手, 由香

en Kamite, Yuka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 mindfulness
主題
主題Scheme Other
主題 emotion regulation
主題
主題Scheme Other
主題 problem behavior
主題
主題Scheme Other
主題 children's home
内容記述
内容記述 Problematic child behavior in children's homes in Japan has become an issue. Since immature emotional control has been indicated as a cause of problem behavior, approaches to emotional control are needed for behavioral management. Since mindfulness helps improve emotion regulation, this study focused on mindfulness and implemented a mindfulness training intervention. The intervention took place eight times over one month in a children's home. The participants were nine resident children. Questionnaires were administered before and after the intervention to measure mindfulness, emotion regulation, and problem behaviors. T-test results revealed that before and after the intervention, peer relationship problems were significantly lower, and prosocial behaviors were substantially higher among the problem behaviors. It is thought that this is because the children acquired the ability to understand and express their own and others' feelings through the intervention, and their interpersonal relationships improved. In terms of emotion regulation, a child who could express one’s emotions verbally showed improvement. Emotion Intelligence (EI) includes the skill of expressing feelings in words. Since it has been shown that there is a relationship between mindfulness and EI, it is suggested that mindfulness training may have increased not only mindfulness but also EI.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52175
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 21, p. 71-86, 発行日 2022-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 52175
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 01:14:45.144448
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3