WEKO3
アイテム
対人関係におけるクリティカルシンキングの役割モデルの提案 : クリティカルシンキング教育への応用可能性
https://doi.org/10.15027/52172
https://doi.org/10.15027/52172da84d751-b2bd-449a-89d0-d69e0926de6e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 対人関係におけるクリティカルシンキングの役割モデルの提案 : クリティカルシンキング教育への応用可能性 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Proposing a role model for critical thinking in interpersonal relationships: Possibility of application to critical thinking education | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
矢澤, 順根
× 矢澤, 順根
× 中島, 健一郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | critical thinking | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | generic skills | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | interpersonal relationships | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | role model | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | In modern society, we are driven by the need to select the appropriate and necessary information from the vast amount available to us. Critical thinking is important for this, and its acquisition and dissemination through education are required. However, in Japan, critical thinking is often perceived negatively, and it is difficult to say that its acquisition is progressing. The purpose of this article to discuss the problems in the acquisition of critical thinking in Japan and propose solutions to them. First, we review the various concepts and processes of critical thinking, followed by a review of the approaches and practical studies of critical thinking education that have been proposed so far. Next, we discuss the social and interpersonal aspects of critical thinking as its new purposes. Finally, we suggest possible applications for education that could promote critical thinking in the future. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科心理学講座 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/52172 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1347-1619 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11616129 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 29 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学心理学研究 Hiroshima Psychological Research 号 21, p. 29-41, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
旧ID | 52172 |