ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 19号

大学生を対象とする意見文作成方略使用尺度の開発

https://doi.org/10.15027/49202
https://doi.org/10.15027/49202
e8694e1c-7e85-494e-acea-ee8143d213ef
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_19_97.pdf HPR_19_97.pdf (379.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生を対象とする意見文作成方略使用尺度の開発
言語 ja
タイトル
タイトル Development of the composition strategies use in argumentative writing scale for undergraduate students
言語 en
作成者 田中, 光

× 田中, 光

ja 田中, 光

en Tanaka, Hikaru

Search repository
上山, 瑠津子

× 上山, 瑠津子

ja 上山, 瑠津子

en Ueyama, Rutsuko

Search repository
山根, 嵩史

× 山根, 嵩史

ja 山根, 嵩史

en Yamane, Takashi

Search repository
中條, 和光

× 中條, 和光

ja 中條, 和光

en Chujo, Kazumitsu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Argument Essays
主題
主題Scheme Other
主題 Writing Strategies
主題
主題Scheme Other
主題 Meta-Cognition
内容記述
内容記述 This study developed a scale to capture the conscious use of writing strategies that undergraduate students employ when they write argumentative essays. The questionnaire survey was conducted with 202 undergraduate students. The factor analysis of the responses to the questionnaire indicated four factors: Reader Awareness, Consideration of Opposing Views, Flow of Composition, and Expressing One's Position. The content validity of this structure was examined by comparing the score for the strategy between those with high and low subjective frequency for writing essays, as well as groups separated by high and low levels of student expectations of effectiveness and values towards writing essays. Scores for the Flow of Composition strategy were higher among students reporting a high frequency of writing essays. Additionally, scores for the strategies of Reader Awareness, Consideration of Opposing Views and Flow of Composition were higher for students with greater expectations of effectiveness and values toward writing essays. This indicated a degree of content validity for the scale.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/49202
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 97
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 19, p. 97-109, 発行日 2020-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 49202
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 01:11:34.357812
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3