ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 18号

レポート作成における読み手を意識した文章作成方略使用尺度の開発

https://doi.org/10.15027/47276
https://doi.org/10.15027/47276
7911dd21-76fb-4bd6-824f-a545f5983996
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_18_159.pdf HPR_18_159.pdf (513.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル レポート作成における読み手を意識した文章作成方略使用尺度の開発
言語 ja
タイトル
タイトル Developing a scale to assess the use of report writing strategies based on audience awareness
言語 en
作成者 田中, 光

× 田中, 光

ja 田中, 光

en Tanaka, Hikaru

Search repository
山根, 嵩史

× 山根, 嵩史

ja 山根, 嵩史

en Yamane, Takashi

Search repository
中條, 和光

× 中條, 和光

ja 中條, 和光

en Chujo, Kazumitsu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 active learning
主題
主題Scheme Other
主題 academic writing
主題
主題Scheme Other
主題 report writing
主題
主題Scheme Other
主題 audience awareness
主題
主題Scheme Other
主題 first year experience
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 A scale for assessing report writing strategies based on audience awareness was developed and validated. In a pilot study, we collected strategies and techniques used for improving the understanding of reports through free descriptions of participants (N = 29). Then, we conducted a questionnaire survey with undergraduate participants (N = 156) using the strategies identified in the pilot study. Exploratory factor analysis of their responses indicated seven factors: "Checking the logical structure and context", "Checking expressions and grammatical errors", "Checking by others", "Checking the format", "Simplifying sentences", "Writing attractive sentences for readers", and "Proofreading". To assess the validity of the scale, we examined if the scale identified differences in use of strategies between participants. Participants were classified into high and low score groups based on their characteristics such as the frequency of writing reports and self-efficacy of report writing. Results indicated that Checking the logical structure and context and Writing sentences attractive for readers were significantly higher in the high compared to the low group. Also, participants were classified into high and low score groups based on their experience in report writing such as the frequency of feedback from teachers and peer reviews by students. Results indicated that Checking by others and Checking the format in the high group were significantly higher than in the low group. These findings suggest that the scale is effective for identifying the usage of report writing strategies based on audience awareness.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47276
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 159
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 18, p. 159-173, 発行日 2019-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 47276
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 01:09:59.923802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3