ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 18号

児童期の異文化接触に伴う民族アイデンティティの発達 : サードカルチャーキッズの日本人青年の分析

https://doi.org/10.15027/47266
https://doi.org/10.15027/47266
32f468f6-0aa7-46cc-be08-87288accd3fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_18_1.pdf HPR_18_1.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 児童期の異文化接触に伴う民族アイデンティティの発達 : サードカルチャーキッズの日本人青年の分析
言語 ja
タイトル
タイトル The effect of cross-cultural experience during school-age to ethnic identity development: Analysis of Japanese Adult Third Culture Kids
言語 en
作成者 福井, 亜由美

× 福井, 亜由美

ja 福井, 亜由美

en Fukui, Ayumi

Search repository
岡本, 祐子

× 岡本, 祐子

ja 岡本, 祐子

en Okamoto, Yuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 ethnic identity
主題
主題Scheme Other
主題 TCK
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese
主題
主題Scheme Other
主題 school-age
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 The experience of transferring from one culture to another during childhood can represent a crisis of identity for some individuals. "Third Culture Kids" are children who grew up outside their parents' culture during their developmental years, leading them to develop a third cultural perspective. Previous studies have reported that the experience of transferring to different culture is often accompanied by identity-related difficulties. Ethnic identity is an aspect of collective identity that plays a particularly important role among members of cultural minority groups. Stable ethnic identity can help members of cultural minorities form identities and maintain stable mental health. Family relationships also play an important role in identity. The current study had two main aims: (1) examining the relationships between ethnic identity, identity scale scores, general health questionnaire scores, and background factors, and (2) examining family relationships among people in Japan who experienced a cross-cultural transition during school age. The results revealed two important characteristics for adaptation and the development of identity: experiencing cross-cultural transition during early school age (6-12 years old) affect ethnic identity development as Japanese, and stable environment, including family relationships, and having a concept of ethnic identity from early childhood.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47266
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 18, p. 1-20, 発行日 2019-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 47266
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 01:08:39.185447
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3