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  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 15号

リアクタンス特性の強さによって限定商品広告に対する反応は異なるか

https://doi.org/10.15027/39473
https://doi.org/10.15027/39473
a726e818-b34c-4563-95af-219b7ea31fc3
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_15_179.pdf HPR_15_179.pdf (9.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル リアクタンス特性の強さによって限定商品広告に対する反応は異なるか
言語 ja
タイトル
タイトル Effect of reactance traits on buying behavior in a limited sales advertisement
言語 en
作成者 船越, 咲

× 船越, 咲

ja 船越, 咲

en Funakoshi, Saki

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大森, 麻由

× 大森, 麻由

ja 大森, 麻由

en Omori, Mayu

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森田, 愛子

× 森田, 愛子

ja 森田, 愛子

en Morita, Aiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 reactance
主題
主題Scheme Other
主題 advertising
主題
主題Scheme Other
主題 intention to purchase
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 This study examined the effects of the reactance traits on people's intention to purchase limited products aod on their reactance reactions. Advertising limited sales can cause two independent responses: increase in the intention to purchase and increase in resistance to persuasion. We manipulated the magnitude of the pressure of persuasion in the advertising of chocolates. Participants were asked about their intention to purchase the chocolate, and their reactance reactions to the advertisement. Intention to purchase was lower with high-pressure advertisement than with low-pressure advertisement, regardless of reactance traits. High-pressure advertisement of limited products could cause psychological reactance to persuasion. The high-reactance participants, however, responded more negatively to the advertisement, and felt more frustration with the restriction. Although the reactance characteristics of participants did not affect their intention to purchase, it affected their reactance reactions to a limited sales advertisement.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39473
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 179
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 15, p. 179-193, 発行日 2016-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
旧ID 39473
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Ver.1 2025-03-02 01:06:05.428588
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