WEKO3
アイテム
リアクタンス特性の強さによって限定商品広告に対する反応は異なるか
https://doi.org/10.15027/39473
https://doi.org/10.15027/39473a726e818-b34c-4563-95af-219b7ea31fc3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | リアクタンス特性の強さによって限定商品広告に対する反応は異なるか | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Effect of reactance traits on buying behavior in a limited sales advertisement | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
船越, 咲
× 船越, 咲
× 大森, 麻由
× 森田, 愛子
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アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | reactance | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | advertising | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | intention to purchase | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study examined the effects of the reactance traits on people's intention to purchase limited products aod on their reactance reactions. Advertising limited sales can cause two independent responses: increase in the intention to purchase and increase in resistance to persuasion. We manipulated the magnitude of the pressure of persuasion in the advertising of chocolates. Participants were asked about their intention to purchase the chocolate, and their reactance reactions to the advertisement. Intention to purchase was lower with high-pressure advertisement than with low-pressure advertisement, regardless of reactance traits. High-pressure advertisement of limited products could cause psychological reactance to persuasion. The high-reactance participants, however, responded more negatively to the advertisement, and felt more frustration with the restriction. Although the reactance characteristics of participants did not affect their intention to purchase, it affected their reactance reactions to a limited sales advertisement. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科心理学講座 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/39473 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1347-1619 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11616129 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 179 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学心理学研究 Hiroshima Psychological Research 号 15, p. 179-193, 発行日 2016-03-31 |
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見出し | ||||||||||||||||||
大見出し | 論文 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
旧ID | 39473 |