ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 11号

Achievement and succession of professional identity in potters II : A microanalysis of generativity through examination of the master-student relationship at Tsunehide Shimabukuro Studio <論文>

https://doi.org/10.15027/32391
https://doi.org/10.15027/32391
7d450ae4-8a04-4240-906c-f671b51bd1b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
HPR_11_157.pdf HPR_11_157.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Achievement and succession of professional identity in potters II : A microanalysis of generativity through examination of the master-student relationship at Tsunehide Shimabukuro Studio <論文>
言語 en
作成者 Okamoto, Yuko

× Okamoto, Yuko

en Okamoto, Yuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 professional identity
主題
主題Scheme Other
主題 achievement and succession
主題
主題Scheme Other
主題 generativity
主題
主題Scheme Other
主題 potter artist
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 The purpose of the present study was to investigate the achievement and succession process of professional identity of a potter artist from the viewpoint of Erikson's Epigenetic Schema. The interviewee was Prof. Tsunehide Shimabukuro, one of the leading potter artists in Okinawa, Japan. By the analysis of his narratives on the achievement process of mastery through master-student relationship at Tsunehide Studio. The following results were clarified: (1) Seven important tasks were suggested for growing as a professional potter, e.g. active motive for choosing to become a potter, learning the system of the job and being responsible for the entire pottery process, "watch and learn" from the master, obtaining aesthetic sense. (2) Professional identity was achieved in the process of re-achievement of psychosocial tasks from infancy to adolescence in professional work.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/32391
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 157
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 11, p. 157-171, 発行日 2012-03-31
旧ID 32391
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 00:53:47.383916
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3