ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学現代インド研究 : 空間と社会
  3. 3号

デリー首都圏(NCR)におけるショッピングモールの発展と外資系小売業の参入

https://doi.org/10.15027/41509
https://doi.org/10.15027/41509
dad4b0bc-60ab-41f8-97ea-870e8fa20170
名前 / ファイル ライセンス アクション
J-ConIndiaStud-SpaceSoc-HU_3_31.pdf J-ConIndiaStud-SpaceSoc-HU_3_31.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル デリー首都圏(NCR)におけるショッピングモールの発展と外資系小売業の参入
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Shopping Malls and Entry of Foreign Retailers in the Delhi National Capital Region
言語 en
作成者 土屋, 純

× 土屋, 純

ja 土屋, 純

en Tsuchiya, Jun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2013 広島大学現代インド研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 ショッピングモール
主題
主題Scheme Other
主題 デベロッパー
主題
主題Scheme Other
主題 外資系小売業
主題
主題Scheme Other
主題 テナント運営
主題
主題Scheme Other
主題 デリー首都圏
主題
主題Scheme Other
主題 shopping malls
主題
主題Scheme Other
主題 developer
主題
主題Scheme Other
主題 foreign retailers
主題
主題Scheme Other
主題 management of tenant space
主題
主題Scheme Other
主題 Delhi NCR
主題
主題Scheme NDC
主題 330
内容記述
内容記述 本報告は,デリー首都圏(NCR)を事例地域として,①ショッピングモールの立地展開,②外資系小売業の参入状況,2点について検討するものである。デリー首都圏では,1990年代後半よりショッピングモールの立地が始まり,2000年代前半にはグルガオンなど,新興住宅地を中心として中小規模のモールが開発された。2000年代後半になると,ニューデリー市の南部に位置するサケート地区などで大規模な開発が始まり,複数のショッピングモールの集積地が形成されるとともに,グルガオンのAmbience Mallなど店舗面積8万㎡を超える大規模ショッピングモールも建設されるようになっている。こうした大規模ショッピングモールのテナントを中心に,外資系小売業の参入が2000年代より本格化するようになった。欧米のファッションブランドから日系や韓国系の家電メーカーのブランド店がショッピングモールに軒を連ねるようになり,インド市場にブランドを浸透させようとしている。このようにショッピングモールは,グローバルなブランドに親しむ場であるともに,新しい生活様式を体験する場となっている。
言語 ja
内容記述
内容記述 This study analyzes the development of shopping malls and the entry of foreign retailers into Indian markets, focusing on the Delhi National Capital Region (NCR). During the second half of the 1990s, small- and medium-sized malls were developed on the outskirts of the Delhi NCR, such as Gurgaon and Noida. In the 2000s, an increasing number of shopping malls spread throughout the Delhi NCR. In the second half of the 2000s, large-scale shopping malls developed in Saket and Vasant Kunj. In Saket, for example, there is a complex of three big shopping malls. Other huge shopping malls include the Ambience mall at Gurgaon and Great Indian Places at Noida. Ambience mall is the largest shopping mall in India, with a floor area of more than 80,000 square meters. The catchment areas of such big malls are extensive in the Delhi NCR. Most shopping malls in India were constructed by Indian developers during the period of the estate boom beginning in the 1990s. Many foreign retailers have established shops in these large malls, where they sell fashion brands, electronics, and other items. The items sold by these foreign retailers have rapidly infiltrated the Indian market, especially during the 2000s. In this way, shopping malls have supplied tenant spaces for foreign retailers, while offering attractive shopping places for rich Indians.
言語 en
出版者
出版者 広島大学現代インド研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/41509
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 40019710544
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-8721
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12523588
開始ページ
開始ページ 31
書誌情報 広島大学現代インド研究 : 空間と社会
Journal of contemporary India studies : space and society, Hiroshima University

号 3, p. 31-45, 発行日 2013-03-25
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し Research Note
言語 en
旧ID 41509
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 23:18:31.232322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3