WEKO3
アイテム
幼児期の学習障害とそのアセスメント
https://doi.org/10.15027/29423
https://doi.org/10.15027/29423ed0bf47f-d863-408a-9ec9-16b7dc438766
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 幼児期の学習障害とそのアセスメント | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Introduction of Assessment of Learning Disabilities in Early Childhood | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
水内 豊和
× 水内 豊和
× 七木田, 敦
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | learning disabilities | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | early childhood | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | assessment | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | WJ-R | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学習障害(LD) | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アセスメント | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery-Revised (WJ-R; Woodcock & Johnson, 1989) contains a set of wide-ranging tests for measuring specific cognitive abilities, scholastic aptitudes, and achievement. The WJ-R is comprised of two major parts: The Woodcock-Johnson Tests of Cognitive Ability (WJ-R COG) and the Woodcock-Johnson Tests of Achievement (WJ-R ACH), which procedure have been added to allow norm-based evaluations of intra-cognitive and intra-achievement discrepancies as well as aptitude/achievement discrepancies; and interpretation of the Tests of Cognitive Ability has been enhanced by linkage to the Horn-Cattell (Cattell, 1963) Gf-Gc (fluid and crystallized abilities) theory of intellectual processing. Each of these major parts is subdivided further into a Standard Battery and a Supplemental Battery, which included in early development measure. The wide range and breadth of coverage of abilities and skills assessed by the WJ-R provide a variety of assessment options and allow for its use in educational, clinical, and research institutions for a variety of purposes. These include diagnosis of exceptionality, guidance, assessing growth, program evaluation, and research. For early childhood special education, the WJ-R will no doubt find its most frequent utilization within the educational setting and for development of individualized programing. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29423 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11550246 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 425 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 49, p. 425-432, 発行日 2001-02-28 |
|||||||||||||
旧ID | 29423 |