ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 49号

幼児期の学習障害とそのアセスメント

https://doi.org/10.15027/29423
https://doi.org/10.15027/29423
ed0bf47f-d863-408a-9ec9-16b7dc438766
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt3_49_425.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt3_49_425.pdf (723.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児期の学習障害とそのアセスメント
言語 ja
タイトル
タイトル Introduction of Assessment of Learning Disabilities in Early Childhood
言語 en
作成者 水内 豊和

× 水内 豊和

ja 水内 豊和

en Mizuuchi, Toyokazu

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en Nanakida, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 learning disabilities
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood
主題
主題Scheme Other
主題 assessment
主題
主題Scheme Other
主題 WJ-R
主題
主題Scheme Other
主題 学習障害(LD)
主題
主題Scheme Other
主題 幼児
主題
主題Scheme Other
主題 アセスメント
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Woodcock-Johnson Psycho-Educational Battery-Revised (WJ-R; Woodcock & Johnson, 1989) contains a set of wide-ranging tests for measuring specific cognitive abilities, scholastic aptitudes, and achievement. The WJ-R is comprised of two major parts: The Woodcock-Johnson Tests of Cognitive Ability (WJ-R COG) and the Woodcock-Johnson Tests of Achievement (WJ-R ACH), which procedure have been added to allow norm-based evaluations of intra-cognitive and intra-achievement discrepancies as well as aptitude/achievement discrepancies; and interpretation of the Tests of Cognitive Ability has been enhanced by linkage to the Horn-Cattell (Cattell, 1963) Gf-Gc (fluid and crystallized abilities) theory of intellectual processing. Each of these major parts is subdivided further into a Standard Battery and a Supplemental Battery, which included in early development measure. The wide range and breadth of coverage of abilities and skills assessed by the WJ-R provide a variety of assessment options and allow for its use in educational, clinical, and research institutions for a variety of purposes. These include diagnosis of exceptionality, guidance, assessing growth, program evaluation, and research. For early childhood special education, the WJ-R will no doubt find its most frequent utilization within the educational setting and for development of individualized programing.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29423
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11550246
開始ページ
開始ページ 425
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 49, p. 425-432, 発行日 2001-02-28
旧ID 29423
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:56:16.886198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3