WEKO3
アイテム
保育者の子ども理解に及ぼす要因の検討 : 「ちょっと気になる子ども」へのかかわり方から
https://doi.org/10.15027/29422
https://doi.org/10.15027/294229e7b8e85-a602-4c4e-9481-fa67ed2b1980
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 保育者の子ども理解に及ぼす要因の検討 : 「ちょっと気になる子ども」へのかかわり方から | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The factors analysis of preschool teachers' recognition on children : the caring activities on "difficult child" | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
七木田, 敦
× 七木田, 敦
× 水内, 豊和
× 増田, 貴人
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | difficult child | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | preschool teacher | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teaching methods | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | caring experiences | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 「ちょっと気になる子ども」 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 保育者 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 指導方法 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 保育経験 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the awareness on how to treat children according to preschool teacher's aptitudes. 107 teachers were categorized into the four types answering the questionnaires an their teaching methods and belief system. Each type of teachers were compared on age, the experience of child rearing, and caring activities on "difficult child". The item mean scores and the factor analysis revealed that teaching methods varied according to the cases and teachers' caring experiences. The findings were discussed with reference to teachers' resources and belief. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29422 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11550246 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 339 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 49, p. 339-346, 発行日 2001-02-28 |
|||||||||||||||||
旧ID | 29422 |