ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 49号

子どもの仲間集団における人気度、友人関係および孤独感

https://doi.org/10.15027/27791
https://doi.org/10.15027/27791
a855274e-c432-473b-a7d2-e00c37bd559f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt3_49_165.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt3_49_165.pdf (678.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どもの仲間集団における人気度、友人関係および孤独感
言語 ja
タイトル
タイトル Popularity, friendship, and loneliness in children's peer group
言語 en
作成者 前田, 健一

× 前田, 健一

ja 前田, 健一

en Maeda, Kenichi

Search repository
安藤, 優美子

× 安藤, 優美子

ja 安藤, 優美子

en Ando, Yumiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 peer group
主題
主題Scheme Other
主題 popularity
主題
主題Scheme Other
主題 friendship
主題
主題Scheme Other
主題 loneliness
主題
主題Scheme Other
主題 withdrawn social behavior
主題
主題Scheme Other
主題 仲間集団
主題
主題Scheme Other
主題 人気度
主題
主題Scheme Other
主題 友人関係
主題
主題Scheme Other
主題 孤独感
主題
主題Scheme Other
主題 引っ込み思案の社会的行動
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study was conducted to examine the loneliness associating popularity and mutual friendship in children. Fifth- and 6th-grade children (N=313) completed the sociometric positive nomination measures, self-reports of loneliness, and self-perceptions of sociability, aggression, and withdrawal. Results indicated that children with three friends reported significantly less loneliness, and lower rating score of withdrawn social behavior than children who had no friends, one friend, and two friends. But these latter three groups did not differ significantly from each other. In addition, another analyses, concerning children who had one or more friends, identified that children in the high-popularity group reported significantly less loneliness, and lower rating score of withdrawn social behavior than children in the average- and low-pupularity groups. These findings were generally consistent with the additive model; especially loneliness was determined by an additive combination of withdrawn social behavior, low peer acceptance, and few or no friendships.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27791
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11550246
開始ページ
開始ページ 165
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 49, p. 165-171, 発行日 2001-02-28
旧ID 27791
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:55:35.959021
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3