ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 49号

女子青年のライフコースとアイデンティティ発達に関する日中比較研究

https://doi.org/10.15027/27185
https://doi.org/10.15027/27185
ffb7b954-f2fd-40dd-8b5d-f2733c161294
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_49_315.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_49_315.pdf (506.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 女子青年のライフコースとアイデンティティ発達に関する日中比較研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Comparative Study on Life Course and Identity Development of Japanese and Chinese Women in Adolescence
言語 en
作成者 岡本, 祐子

× 岡本, 祐子

ja 岡本, 祐子

en Okamoto, Yuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Identity development
主題
主題Scheme Other
主題 Adolescence
主題
主題Scheme Other
主題 Comparative Study between Japan and China
主題
主題Scheme Other
主題 アイデンティティ発達
主題
主題Scheme Other
主題 女子青年
主題
主題Scheme Other
主題 日中比較研究
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of the present study were (1) to analyze the types and characteristics of identity formation from the view points of future planning, commiment to vocation, marriage, and child-rearing, (2) to investigate the relationship among these identity-formation types above and the level of identity achievement, sex-role, and psychological well-being, and (3) to discuss the differences of the characteristics of identity formation between Japanese and Chinese adolescents in comparison with these data. The data was obtained through questionnaire distributed to 312 university girl students (176 from Hiroshima University, and 136 from Beijing Normal University). Main results were the followings: 1. 65% of the subjects were evaluated as "Identity Achiever", and the importance of vocation for identity achievement was well recognized by both Japanese and Chinese students. 2. Japanese students considered that marriage and child-rearing were more important for their identity than Chinese students. It was suggested that there was the difference of the concepts of "independence" between Japan and China. 3. There was no differences in the level of identity achievement, but Chinese women showed higher scores on masculinity, femininity and humanity than Japanese women. These result suggested that Chinese women experienced less conflicts between personal identity and gender identity.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27185
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11554371
開始ページ
開始ページ 315
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 49, p. 315-323, 発行日 2001-02-28
旧ID 27185
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:49:12.230619
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3