ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 47号

現代体育教授学の構想と展望(VI) : 教授行為における目的の機能性に関する検討

https://doi.org/10.15027/29408
https://doi.org/10.15027/29408
3f86e20f-9b7a-4f84-88ae-38edb5a126d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_47_91.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_47_91.pdf (917.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 現代体育教授学の構想と展望(VI) : 教授行為における目的の機能性に関する検討
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Vision and Development of the Physical Education Didactics (6) : Especialy on the functions and structures of the goal in the teaching behaviors
言語 en
作成者 松岡, 重信

× 松岡, 重信

ja 松岡, 重信

en Matsuoka, Shigenobu

Search repository
呉, 軍

× 呉, 軍

ja 呉, 軍

en Wu, Jun

Search repository
李, 捷

× 李, 捷

ja 李, 捷

en Li, Jie

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this papers, to clear the functions and the stuructures of the goals, aims, objects in teaching-learning systems of physical education and the all over education systems in Japan, we have been argued about some problems of the goal theory and the teacher' s behaviors in school systems and the all over the education systems in Japan. Espesialy, the goals of the Japanese national curriculum that the goverment (Ministry of Education) set as the goals, have some particulary characters in the functions, does not become the goals for most physical education teachers. Recently the Japanese school education systems have been changing too flexible, too soft and too weak for the most Japanese young peoples, therefore the goal of education and the physical education dose change to the confusion and the impossibility in the daily school teachers behaviors in the classes. The our discussions about the goals of physical education have been guided us to the results as follows ; 1) The descriptive goals of physical education in the Japanese national curriculum have not the logical necessarily to change the possibility. 2)Traditionary the thinking styles of the Japanese were different from the Europeans, nevertheles the goals of education were constructed acorrding to the European thinking styles. 3) The goals of the Japanese education systems have the double framework that the daily impending teaching-learning behaviors have not compleatly link to the principles of educations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29408
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 47, p. 91-99, 発行日 1999-03-12
旧ID 29408
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:46:56.795142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3