ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 44号

電卓・コンピュータ時代における算数・数学カリキュラムの研究(I) : アメリカの『学校数学のためのカリキュラムと評価のスタンダード』を中心に

https://doi.org/10.15027/29397
https://doi.org/10.15027/29397
740778ae-4d26-4af7-ac7c-976481d1b672
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_44_39.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_44_39.pdf (763.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 電卓・コンピュータ時代における算数・数学カリキュラムの研究(I) : アメリカの『学校数学のためのカリキュラムと評価のスタンダード』を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Study on the Mathematics Curriculum in the Age of Calculator and Computer (I) : In Case of "Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics" in the United States
言語 en
作成者 小山, 正孝

× 小山, 正孝

ja 小山, 正孝

en Koyama, Masataka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 We are now in the age of calculator and computer. The rapid development of new technology is changing our society and having an impact on school mathematics. The aim of this research is to construct the school mathematics curriculum which meets the needs of this changing society. As a first step, in this paper we try to find principles for constructing the curriculum by analyzing "Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics" in the United States. As a result of this analysis, the following principles are described as guides in rethinking both the goals and contents of school mathematics and the teaching and learning of mathematics. P 1. To identify what mathematical literacy is needed in the changing society. P 2. To identify what educational goals are essential to mathematics education. P 3. To rethink mathematical contents basing on the rethinked educational goals. P 4. To rethink mathematical contents considering the limited time for instruction. P 5. To make it clear what mathematics is for students. P 6. To make it clear how mathematics teacher should help students develop mathematically. P 7. To check whether teaching practices are consistent with intended educational goals.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29397
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 44, p. 39-46, 発行日 1996-03-15
旧ID 29397
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:43:20.751578
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3