ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 43号

異文化間教育のための2つのアプローチ : GRPからISへの移行

https://doi.org/10.15027/20800
https://doi.org/10.15027/20800
34e0ddd4-0ae9-4707-b7c2-dd32a27b542d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN0021336X_43_279.pdf AN0021336X_43_279.pdf (641.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 異文化間教育のための2つのアプローチ : GRPからISへの移行
言語 ja
タイトル
タイトル Two Approaches for Intercultural Education : A Transition from GRP to IS
言語 en
作成者 倉地, 曉美

× 倉地, 曉美

ja 倉地, 曉美

en Kurachi, Akemi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 In this paper, the author compares two approaches in intercultural education developed for foreign students in Japanese universities. Both approaches emerge from the Generative Culture Theory which by the author specifically for the students who acquire more than the intermediate level of Japanese language. Along with the lines of the following discussions, the two approaches, Group Research Project (GRP) and Independent Studies (IS) are contrasted: (1) What are the necessary conditions for success in the GRP, (2) What are the reasons the author decided to use the independent studies approach instead of GRP in her programs, (3) What are the advantages and disadvantages involved in making the transition, (4) What are the conditions for success in the IS. The two programs are mutually exclusive; neither approach can be substituted for the other. However, given the conditions of foreign student education, educators must make their educational decisions based on the needs of the students. Inter-cultural understanding through, library research and fieldwork by foreign students is the main theme of this paper.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/20800
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 279
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 43, p. 279-288, 発行日 1995-03-10
旧ID 20800
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:42:49.379923
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3