ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 41号

日本語授業の診断 : 教師のフィードバック行動を中心に

https://doi.org/10.15027/25140
https://doi.org/10.15027/25140
e0d132a6-6ed4-4fd8-b98c-be5383ff0291
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEduHU2-CRD_41_253.pdf BullFacEduHU2-CRD_41_253.pdf (661.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語授業の診断 : 教師のフィードバック行動を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Analyzing Teacher Feedback Behaviors in Japanese Language Classes on the Base of Counselling
言語 en
作成者 縫部, 義憲

× 縫部, 義憲

ja 縫部, 義憲

en Nuibe, Yoshinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Teacher leadership can be divided into two functions: performance functions and maintenance functions. I studied the latter in the present article. One of the central issues of maintenance functions is facilitative teacher feedback behaviors, which are subdivided into six components derived from counselling called 'encounter group.' They are 1. active listening, 2. clarification, 3. repetition, 4.support, 5. acceptance and 6. questioning. . I transcribed all the utterances in my five 90 minute-Japanese language classes taught in a humanistic way and tried to analyze feedback behaviors according to them and to study error correction on the basis of them from the standpoint of counselling. Moreover, I classified all the students' utterances into four: mechanical, meaningful, communicative and self-disclosing. My hypothesis is this: the more communicative and humanistic teaching is, the more communicative and self-disclosing utterances will increase and the less mechanical and meaningful utterances will decrease.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/25140
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 253
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 41, p. 253-265, 発行日 1993-03-05
旧ID 25140
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:40:36.839231
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3