ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 41号

現代体育教授学の構想と展望(II) : スポーツ教育の周辺と中核

https://doi.org/10.15027/29385
https://doi.org/10.15027/29385
3fab23c1-d6de-4c63-ab31-312c5e4ac621
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_41_155.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_41_155.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 現代体育教授学の構想と展望(II) : スポーツ教育の周辺と中核
言語 ja
タイトル
タイトル Imagination and Trend on Physical Education Didactics (2) : Surrounding and Principal cause in Sports Education
言語 en
作成者 松岡, 重信

× 松岡, 重信

ja 松岡, 重信

en Matsuoka, Shigenobu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The Imagination and trend on the didactic of physical education were discussed from the view points of the theory of Dr. Yoshimoto's Modern General Didactic in Japan and the conditions of school physical education. The conditions of Japanese school physical education system was too different from another subjects in Japanes School not only outcalss actibities but the subject system structure. Because Japanese physical education actibities are constructed three types, physical education actibities (theory and practise), Health Learning and the duty or Free optional sports club actibities. Rsults are as follow; 1) The subject of school physical education was not recognized as good subject and good role for all teachers, pupils and their parients. Because the subject has not clear purposes. 2) Generally, The roles and functions of physical education actibities or sports actibities were accept for movement development and health of human health, however the roles and function of the subject of school physical education have not consent to the thoughts of physical education teachers and sports instructor. Dr. Satoh made the suggestive opinions of Self Organization Theory. 3) That theory have a capacity to develop spcially Janese system theory, totality and soft-system for human actibities and social actibities. 4) We must clear cut the conditions in school sports education. According to the conditional discussion, the theory of Dr. Yoshimoto's didacics have several questions in physical education area.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29385
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 155
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 41, p. 155-165, 発行日 1993-03-05
旧ID 29385
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:39:59.551863
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3