WEKO3
アイテム
アメリカの算数教育における「見積り」指導 : その現状と基本的な考え方について
https://doi.org/10.15027/29381
https://doi.org/10.15027/29381afa69ccd-6f38-4824-913d-0f7cad38687f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アメリカの算数教育における「見積り」指導 : その現状と基本的な考え方について | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Teaching and Learning "Estimation" in USA Mathematics Education : The Present State of Affairs and Fundamental Conception | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小山, 正孝
× 小山, 正孝
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The emphasis of the teaching and learning estimation (TLE) in mathematics education is a recent common feature to Japan and USA. The purpose of this paper is to make clear the present state of TLE in USA and its fundamental conception. By analysing four mathematics textbook series published before the "STANDARDS" (1989), all of them deal with estimation in relation to measurement, computation, and problem solving. Therefore, the intention of emphasising TLE in the "STANDARDS" is not to introduce estimation as a new topic into mathematics curriculum but to improve TLE. It is the fundamental conception of TLE to develop the individual student's estimation mind-set. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/29381 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0440-8713 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN0021336X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 87 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第二部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2 号 40, p. 87-94, 発行日 1992-03-30 |
|||||||||
旧ID | 29381 |