WEKO3
アイテム
日本語教員養成カリキュラムのシステム化
https://doi.org/10.15027/25136
https://doi.org/10.15027/251362b2c3973-07d7-4322-9c62-99b94e9d42f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語教員養成カリキュラムのシステム化 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Systems Approach to Japanese Language Teacher Training Curriculum | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
縫部, 義憲
× 縫部, 義憲
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of the present article is to present a conceptual framework for systematizing the Japanese-language teacher training curriculum. Firstly, I discussed what an outstanding Japanese language teacher is like. Secondly, I focussed on teacher development. Thirdly, I proposed the principles of constructing a systematic curriculum. Lastly, I insisted that a new curriculum for human dynamics in Japanese be introduced and established in the Japanese language teacher training course. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/25136 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0440-8713 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN0021336X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 167 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第二部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2 号 37, p. 167-175, 発行日 1988-12-20 |
|||||||||
旧ID | 25136 |