ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第二部
  3. 31号

外国語学習における誤りの評価 : 誤りの重要度に関する近年の研究から

https://doi.org/10.15027/27612
https://doi.org/10.15027/27612
5f94776e-4151-456d-97e7-303e8b1973e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_31_49.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt2_31_49.pdf (689.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 外国語学習における誤りの評価 : 誤りの重要度に関する近年の研究から
言語 ja
タイトル
タイトル Evaluation of Errors in Foreign Language Learning : A Review of Current Studies on Error Gravity
言語 en
作成者 深沢, 清治

× 深沢, 清治

ja 深沢, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 The analysis of errors in non-native language performance, or Error Analysis, assumed a new role in applied linguistics in the late 60s and a series of studies have attempted to account for different types and causes of errors. Under the conventional error analysis, however, learners' errors in foreign languages have been evaluated irrespective of their effect on communication. Following Burt and Kiparsky (1974)'s distinction between global and local errors, a lot of research results prove that some errors are more important than the others in terms of communication. Considering that more and more foreign language teachers have begun to realize the importance of communication in foreign language teaching, this must be reflected in the principle of error evaluation, such as deciding the rank of error gravity for error correction. The present article, regarding communication as the primary aim in foreign language teaching instead of conformity, insists that error evaluation should be given more weight and reviews some previous researches investigating the comprehensibility of errors.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27612
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8713
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0021336X
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2

号 31, p. 49-56, 発行日 1983-03-20
旧ID 27612
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:35:10.031261
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3