Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
精査可能性モデルの立場からの説得研究の展望(1) |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A review of studies on persuasion from the viewpoint of the Elaboration Likelihood Model (1) |
|
言語 |
en |
作成者 |
深田, 博己
木村, 堅一
牧野, 幸志
樋口, 匡貴
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
persuasion |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Elaboration Likelihood Model |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
source variables |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
message variables |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
140 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this paper was to review studies on persuasion from the viewpoint of the Elaboration Likelihood Model based on Petty & Wegener (1998). The paper consists of the following four parts. 1. Introduction. 2. Multiple roles for persuasion variables. 3. Source variables: (1) credibility (expertise, trustworthiness), (2) attractiveness/likableness, (3) power, (4) additional source factors related to credibility, liking and power (speed of speech, demographic variables, majority/minority status, similarity to receiver), (5) number of sources. 4. Message variables: (1) message topic, position and style (issue-relevance/importance, position/discrepancy, conclusion drawing, use of rhetorical questions), (2) message content (argument quality, argument quantity, positive versus negative framing of arguments, fear-threat appeals, emotion versus reason in message, one-versus two-sided message), (3) message organization. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学教育学部 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/29360 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0919-8652 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN1044240X |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
89 |
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division
号 48,
p. 89-98,
発行日 2000-03-10
|
旧ID |
29360 |