WEKO3
アイテム
系列反応時間課題における学習の指標に関する考察
https://doi.org/10.15027/29358
https://doi.org/10.15027/29358cd84cc97-4cbd-4edc-bb81-acfbf9dfa516
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 系列反応時間課題における学習の指標に関する考察 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | How to evaluate sequence learning in a serial reaction time task | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
山本 文枝
× 山本 文枝
× 宮谷, 真人
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | sequential learning | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | serial reaction time task | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | attention | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | behavioral and psychophysiological measures | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | To investigate a human sequential learning Nissen & Bullemer (1987) developed a serial reaction time task. This task has been used in dual-task situations to evaluate the role of attention in acquisition of the event sequence. In this article, we pointed out some problems of performance measures of learning, such as reaction times and error rates. The ambiguity of the relationship between performance measures and psychological processes supposed to occur in the task results in the disagreement among the interpretations of the results obtained in a variety of experiments. We suggest the usefulness of psychophysiological measures that could directly reflect our brain's activities, and introduce a several studies where some electrophysiological measures were devised to explore the explicit and implicit aspects of sequential learning. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29358 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN1044240X | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 17 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division 号 48, p. 17-24, 発行日 2000-03-10 |
|||||||||||||
旧ID | 29358 |