ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
  3. 48号

系列反応時間課題における学習の指標に関する考察

https://doi.org/10.15027/29358
https://doi.org/10.15027/29358
cd84cc97-4cbd-4edc-bb81-acfbf9dfa516
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_48_17.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_48_17.pdf (708.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 系列反応時間課題における学習の指標に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル How to evaluate sequence learning in a serial reaction time task
言語 en
作成者 山本 文枝

× 山本 文枝

ja 山本 文枝

en Yamamoto, Fumie

Search repository
宮谷, 真人

× 宮谷, 真人

ja 宮谷, 真人

en Miyatani, Makoto

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 sequential learning
主題
主題Scheme Other
主題 serial reaction time task
主題
主題Scheme Other
主題 attention
主題
主題Scheme Other
主題 behavioral and psychophysiological measures
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 To investigate a human sequential learning Nissen & Bullemer (1987) developed a serial reaction time task. This task has been used in dual-task situations to evaluate the role of attention in acquisition of the event sequence. In this article, we pointed out some problems of performance measures of learning, such as reaction times and error rates. The ambiguity of the relationship between performance measures and psychological processes supposed to occur in the task results in the disagreement among the interpretations of the results obtained in a variety of experiments. We suggest the usefulness of psychophysiological measures that could directly reflect our brain's activities, and introduce a several studies where some electrophysiological measures were devised to explore the explicit and implicit aspects of sequential learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/29358
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1044240X
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division

号 48, p. 17-24, 発行日 2000-03-10
旧ID 29358
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:30:54.872520
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3