WEKO3
アイテム
小・中学生の反発に及ぼす教師の言語的脅威の正当性の効果
https://doi.org/10.15027/29354
https://doi.org/10.15027/2935459a8650c-977b-4134-87d4-53b654ddd5e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 小・中学生の反発に及ぼす教師の言語的脅威の正当性の効果 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Effects of justification of verbal threats from teachers on reactance among elementary school and junior high school students. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
深田, 博己
× 深田, 博己
× 木村, 堅一
× 牧野, 幸志
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | psychological reactance | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | justification of threat | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | justifiable threat | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | unjustifiable threat | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The present study was designed to investigate the effects of justification of verbal threats from teachers on psychological reactance among elementary school and junior high school students. Three independent variables were used: justification of threat (justifiable threat and unjustifiable threat), students' grades (fourth, sixth, and eighth grades) and their gender (male and female). A 2 x 3 x 2 factorial design was used, and 180 students participated as subjects. Three types of negative response to verbal threats (affective, verbal, and behavioral reactance) were measured as dependent variables. The main results were as follows: (1) Unjustifiable threat produced greater affective, verbal, and behavioral reactance than did justifiable threat. (2) Students reported greater reactance in affective scale than did in verbal or behavioral one, and they reported greater reactance in verbal scale than did in behavioral one. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/29354 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN1044240X | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 27 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division 号 46, p. 27-32, 発行日 1998-03-13 |
|||||||||||||||||
旧ID | 29354 |