ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
  3. 42号

記憶の理論史序説

https://doi.org/10.15027/27173
https://doi.org/10.15027/27173
41562149-caa7-4757-abb1-d57ecbd01c4d
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_42_101.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_42_101.pdf (516.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 記憶の理論史序説
言語 ja
タイトル
タイトル A historical overview of memory research
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 history of memory research
主題
主題Scheme Other
主題 Ebbinghaus tradition
主題
主題Scheme Other
主題 Bartlett tradition
主題
主題Scheme Other
主題 ecological validity
主題
主題Scheme Other
主題 everyday memory
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article presents a historical overview of the two traditions in memory research. The first, originating with Ebbinghaus, tends to emphasize the need to limit and control the richness and complexity of memory in everyday life, by studying the learning and forgetting of artificial materials (e.g., nonsence syllables) under rigidly controlled conditions. The second, represented by the approach adopted by Bartlett, prefers to accept the richness and complexity of studying memory in more naturalistic situations rather than risking the exclusion of the subject's active effort after meaning, which it regards as playing a central role in the processes of learning and remembering. This article also draws together the various aspects of theories outlined, attempts to synthesize into a metaphorical model for describing the theoretical development of memory research, and poses some questions for future research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27173
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1044240X
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division

号 42, p. 101-110, 発行日 1994-03-10
旧ID 27173
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:27:51.528199
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3