ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
  3. 41号

第2言語の熟達者と初心者の語彙知識の差に関する研究

https://doi.org/10.15027/27172
https://doi.org/10.15027/27172
2bf16ac5-f9c2-4e46-a49a-49a1e270effb
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_41_157.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-PsychDiv_41_157.pdf (654.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 第2言語の熟達者と初心者の語彙知識の差に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Differences between experts and novices in knowledge of second language vocabulary
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
池田, 智子

× 池田, 智子

ja 池田, 智子

en Ikeda, Satoko

Search repository
前原, いずみ

× 前原, いずみ

ja 前原, いずみ

en Maehara, Izumi

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 expert and novice
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 feeling of knowing
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 How do experts differ from novices in knowledge domain of second language? The purpose of this study was to investigate the differences of experts and novices in general knowledge and metaknowledge of second language vocabulary. Subjects were required to produce both Japanese (as a first language) and English (as a second language) abstract words by reading Japanese or English sentences which defined those words. When subjects could not produce English words, they were asked to make a "feeling of knowing (as metaknowledge)" judgement on a scale from 1 to 10. The results showed that second language experts were superior to novices in both general knowledge and metaknowledge: (a) concerning general knowledge, experts were able to retrieve more easily not only second language words but also first language words, and (b) concerning metaknowledge, experts were able to rate more exactly the feeling of knowing for knowledge of second language vocabulary.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27172
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8652
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN1044240X
開始ページ
開始ページ 157
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division

号 41, p. 157-166, 発行日 1993-02-10
旧ID 27172
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:27:24.208830
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3