WEKO3
アイテム
日常記憶研究の生態学的妥当性
https://doi.org/10.15027/27171
https://doi.org/10.15027/27171819a80ee-1182-45e0-bc4a-84d8c70cdcf5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日常記憶研究の生態学的妥当性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ecological validity of everyday memory research | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
森, 敏昭
× 森, 敏昭
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | everyday memory | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ecological validity | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | autobiographical memory | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | eyewitness testimony | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | flashbulb memory | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | action slip | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 140 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Comments on the debate between researchers who advocate laboratory-based and naturalistic study of memory, as to the relative merits and demerits of the two approaches, were presented. To evaluate the validity of Banaji and Crowder's (1989) claim that the naturalistic study of memory has been unscientific, unprofitable, and favoring the use of ecologically valid methods at the expence of generalization of results, four significant lines of everyday memory studies were reviewed and discussed: studies of autobiographical memory, studies of eyewitness testimony, studies of flashbulb memory, and studies of action slip. By evaluating the value of everyday memory research as compared with that of laboratory-based memory research, it was concluded that attempts to further progress in the study of human memory should try to integrate rather than alienate different approaches to human memory. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/27171 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0919-8652 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN1044240X | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 123 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部, 心理学 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Psychology division 号 41, p. 123-130, 発行日 1993-02-10 |
|||||||||
旧ID | 27171 |