ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 教育学
  3. 47号

社会教育主事講習の教育効果に関する研究

https://doi.org/10.15027/27610
https://doi.org/10.15027/27610
388c3dc5-172e-47ae-a101-5ac6dfb9a68e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-EducRes_47_31.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1-EducRes_47_31.pdf (860.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会教育主事講習の教育効果に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Educational Effects in the Training Course for Social Education Directors in Hiroshima University
言語 en
作成者 小池, 源吾

× 小池, 源吾

ja 小池, 源吾

en Koike, Gengo

Search repository
熊谷, 愼之輔

× 熊谷, 愼之輔

ja 熊谷, 愼之輔

en Kumagai, Shinnosuke

Search repository
岡田, 正彦

× 岡田, 正彦

ja 岡田, 正彦

en Okada, Masahiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The educational system of social education directors has been said to have some problems in both theory and practice. Nevertheless, not so many studies have been done on it. Few studies have dealt with the educational system, especially the training course for social education directors, while some have focused on the professionalization. The purpose of this papar is to examine the educational effects in the training course for social education directors which was offered at Hiroshima university in August 1998. The Participants were from elememtary and secondary schools (57), social education institutions (14) and municipal governmental offices (32). We assume the competence, needed for social education directors, is constructed by three different aspects : cognitive, technical and emotional aspects. So we analysed the educational effects of the course on each aspect, comparing the results of pre- and post-test which we conducted for the participants. The findings are as follows : (1) The analysis revealed great differences in cognitive, technical and emotional aspects among the participants at the begining of the course. (2) Post-test proved that the competence of participants have improved in every aspects, the high light was admitted in cognitive aspects. (3) The extents of development in emotional aspect and SDL skills tend to be much more prescribed by participants' inclination and potentiality.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27610
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8660
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10442410
開始ページ
開始ページ 31
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 教育学
Bulletin of Faculty of the Education, Hiroshima University. Part 1, Educational research

号 47, p. 31-40, 発行日 1999-03-12
旧ID 27610
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:23:24.633421
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3