ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 49号

大学生の自己教育力に関する発達的研究 : 回想的質問紙法による分析

https://doi.org/10.15027/27177
https://doi.org/10.15027/27177
0c82db7d-2d4e-4567-b8ac-dce3d147bd7c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_49_7.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_49_7.pdf (620.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の自己教育力に関する発達的研究 : 回想的質問紙法による分析
言語 ja
タイトル
タイトル A Developmental Study on Students' Self-Education Abilities : An analysis by using retrospective questionnaire
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
清水, 益治

× 清水, 益治

ja 清水, 益治

en Shimizu, Masuharu

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 self-education abilities
主題
主題Scheme Other
主題 developmental analysis
主題
主題Scheme Other
主題 retrospective questionnaire
主題
主題Scheme Other
主題 自己教育力
主題
主題Scheme Other
主題 発達的分析
主題
主題Scheme Other
主題 回想的質問紙法
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study investigated the developmental changes in self-education abilities by using retrospective questionnaire. Three different kinds of questionnaire were constructed so as to measure the students' self-education abilities in their college age, high school age and elementary school age. A total of 768 college students selected from 7 different colleges completed these three kinds of questionnaire, each of which was constructed of 7 subscales of self-education abilities: interest in learning subjects, self-directed thinking, skillfulness of learning method, self-monitoring, planning, independence, and self-actualization. Major findings were as follows: (1) female students show higher self-education abilities than male students, (2) age differences are related to subscales of self-education abilities, i,e., the ratings of some subscales are higher in college school age, the ratings of some subscales are higher in high school age, and the ratings of the other subscales are higher in elementary school age, and (3) college sample differences are small in elementary school age but become bigger in high school age and college age. Implications of these findings for the recent dispute on reforms in education were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27177
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-8660
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11518811
開始ページ
開始ページ 7
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 49, p. 7-14, 発行日 2001-02-28
旧ID 27177
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:20:02.298855
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3