ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 38号

俳句の理解に関する実験的研究

https://doi.org/10.15027/27169
https://doi.org/10.15027/27169
494713d6-94e0-43d1-ab4f-880b43ffef9b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_38_167.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_38_167.pdf (453.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 俳句の理解に関する実験的研究
言語 ja
タイトル
タイトル An experimental analysis of comprehension of a haiku
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 comprehension of a haiku
主題
主題Scheme Other
主題 writing a composition
主題
主題Scheme Other
主題 semantic differential technique
主題
主題Scheme Other
主題 evaluation of a composition
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study examined the effects of writing a composition on a haiku upon comprehension of the haiku. Subjects were devided into two groups (Writing-Before group and Writing-After group). The task sequence of the Writing-Before group was as follows: (1) writing a composition on a haiku, (2) the first impression rating of the haiku (semantic differential technique), (3) evaluation of a composition written by a stimulus person, (4) inferring the impression rating of the stimulus person on the basis of his composition on the haiku, and (5) the second impression rating of the haiku. The task sequence of the Writing-After group was the same as that of Writing-Before group except that the subjects wrote a composition at the end of the sequence. The results indicated that the Writing-Before group inferred the impression ratings of the stimulus person more accurately than the Writing-After group and the discrepancy of impression ratings between Writing-Before group and stimulus person decreased in the second impression rating. Theoretical implications of these findings were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27169
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 167
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 38, p. 167-173, 発行日 1990-02-26
旧ID 27169
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:17:41.298899
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3