WEKO3
アイテム
作文の評価に影響する心理的要因
https://doi.org/10.15027/27168
https://doi.org/10.15027/27168e65ed1b1-18c9-42e3-81cc-55b12063e9da
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 作文の評価に影響する心理的要因 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Some psychological factors influencing evaluation of composition | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
森, 敏昭
× 森, 敏昭
× 石田, 潤
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | production of composition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | comprehension of composition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | evaluation of composition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | writer's attitude | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reader's attitude | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The present study investigated factors influencing reader's evaluation of composition. The data matrix, collapsed across subjects within cells, was a 2 x 2 x 2 x 2 with the factors being writer's attitude toward an editorial (agreeing or disagreeing), writer's preparation for writing a composition (prepared or unprepared), type of composition (supporting or opposing), and reader's attitude toward the editorial (agreeing or disagreeing). Twenty university students rated 5 compositions for each of 8 conditions on 2 general scales and 4 specified scales. The analysis of rating scores revealed that the compositions were rated higher for the agreeing condition (writer's attitude), the opposing condition, and the prepared condition. In addition, the interaction between type of composition and reader's attitude and the interaction between type,of composition and writer's attitude were obtained, providing higher rating when type of composition coincided with reader's attitude as well as writer's attitude. The theoretical implications of these findings were also discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27168 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0440-8705 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00213359 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 117 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1 号 37, p. 117-123, 発行日 1988-12-27 |
|||||||||||||
旧ID | 27168 |