ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 37号

作文の評価に影響する心理的要因

https://doi.org/10.15027/27168
https://doi.org/10.15027/27168
e65ed1b1-18c9-42e3-81cc-55b12063e9da
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_37_117.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_37_117.pdf (467.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 作文の評価に影響する心理的要因
言語 ja
タイトル
タイトル Some psychological factors influencing evaluation of composition
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 production of composition
主題
主題Scheme Other
主題 comprehension of composition
主題
主題Scheme Other
主題 evaluation of composition
主題
主題Scheme Other
主題 writer's attitude
主題
主題Scheme Other
主題 reader's attitude
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study investigated factors influencing reader's evaluation of composition. The data matrix, collapsed across subjects within cells, was a 2 x 2 x 2 x 2 with the factors being writer's attitude toward an editorial (agreeing or disagreeing), writer's preparation for writing a composition (prepared or unprepared), type of composition (supporting or opposing), and reader's attitude toward the editorial (agreeing or disagreeing). Twenty university students rated 5 compositions for each of 8 conditions on 2 general scales and 4 specified scales. The analysis of rating scores revealed that the compositions were rated higher for the agreeing condition (writer's attitude), the opposing condition, and the prepared condition. In addition, the interaction between type of composition and reader's attitude and the interaction between type,of composition and writer's attitude were obtained, providing higher rating when type of composition coincided with reader's attitude as well as writer's attitude. The theoretical implications of these findings were also discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27168
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 117
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 37, p. 117-123, 発行日 1988-12-27
旧ID 27168
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:17:08.299803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3