WEKO3
アイテム
作文の表現と理解に関する研究 : 作文の構造的特徴と読み手の評価との関係
https://doi.org/10.15027/27166
https://doi.org/10.15027/271669b7889b2-6962-497d-a133-46faef31eb00
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 作文の表現と理解に関する研究 : 作文の構造的特徴と読み手の評価との関係 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Production and comprehension processes of compositions : The relationships between the structural characteristics of the compositions and the readers' evaluation of the compositions. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
石田, 潤
× 石田, 潤
× 森, 敏昭
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | production of composition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | comprehension of composition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | readers' evaluation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | structural characteristics | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | quantification method of Type-I | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the effects of the structural characteristics of the compositions on the readers' evaluation of the compositions. The structures of the compositions written by 36 university students were analyzed based on a schema model for composition, and other 8 students evaluated compositions on four specified scales. The quantification methods of Type-I were performed in order to analyze how the rated score on each scale was affected by the structural characteristics of the compositions. The major results indicated that (1) the type of the opening sentence had the most prominent influences on the rated scores of the compositions; and (2) the structural characteristics of the compositions produced differential effects on the rated scores on four different evaluation scales. Finally, necessary conditions for enhancing the total scores of four scales were presented and the theoretical implications were discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27166 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0440-8705 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00213359 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 175 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1 号 34, p. 175-181, 発行日 1986-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 27166 |