ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 34号

作文の表現と理解に関する研究 : 作文の構造的特徴と読み手の評価との関係

https://doi.org/10.15027/27166
https://doi.org/10.15027/27166
9b7889b2-6962-497d-a133-46faef31eb00
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_34_175.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_34_175.pdf (395.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 作文の表現と理解に関する研究 : 作文の構造的特徴と読み手の評価との関係
言語 ja
タイトル
タイトル Production and comprehension processes of compositions : The relationships between the structural characteristics of the compositions and the readers' evaluation of the compositions.
言語 en
作成者 石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 production of composition
主題
主題Scheme Other
主題 comprehension of composition
主題
主題Scheme Other
主題 readers' evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 structural characteristics
主題
主題Scheme Other
主題 quantification method of Type-I
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to investigate the effects of the structural characteristics of the compositions on the readers' evaluation of the compositions. The structures of the compositions written by 36 university students were analyzed based on a schema model for composition, and other 8 students evaluated compositions on four specified scales. The quantification methods of Type-I were performed in order to analyze how the rated score on each scale was affected by the structural characteristics of the compositions. The major results indicated that (1) the type of the opening sentence had the most prominent influences on the rated scores of the compositions; and (2) the structural characteristics of the compositions produced differential effects on the rated scores on four different evaluation scales. Finally, necessary conditions for enhancing the total scores of four scales were presented and the theoretical implications were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27166
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 175
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 34, p. 175-181, 発行日 1986-03-30
旧ID 27166
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:16:24.302621
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3