WEKO3
アイテム
小学生の文章表現の発達的変化
https://doi.org/10.15027/27165
https://doi.org/10.15027/27165b3ceea8a-2100-4550-a31e-bf9f8fcf654f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 小学生の文章表現の発達的変化 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Developmental changes in prose production in primary school children | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
石田, 潤
× 石田, 潤
× 森, 敏昭
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | prose production | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | developmental change | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | primary school children | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | schema model | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | evaluation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | In Study I, the structures of 206 compositions obtained from primary school children ranging from first to sixth grader were analyzed based on the schema model for composition. The results indicated that logical statement and internal speech occurred more frequently in the compositions by the middle and the upper grade children than in the lower graders' compositions. The results were discussed in terms of the cognitive development in children. In Study II, 10 primary school teachers and 10 university students evaluated 6 compositions for each grade on 2 general scales and 4 specified scales. Multiple regression analyses were performed on the rated scores on each scale, regarding a general scale score as dependent variable and four specified scale scores as independent variables. The results of the regression analyses indicated that contributions of the four independent variables to the dependent variable were different between teachers and students. The theoretical implications of these results were discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学教育学部 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/27165 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0440-8705 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00213359 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 125 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1 号 33, p. 125-131, 発行日 1985-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 27165 |