ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 33号

小学生の文章表現の発達的変化

https://doi.org/10.15027/27165
https://doi.org/10.15027/27165
b3ceea8a-2100-4550-a31e-bf9f8fcf654f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_33_125.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_33_125.pdf (442.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学生の文章表現の発達的変化
言語 ja
タイトル
タイトル Developmental changes in prose production in primary school children
言語 en
作成者 石田, 潤

× 石田, 潤

ja 石田, 潤

en Ishida, Megumu

Search repository
森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 prose production
主題
主題Scheme Other
主題 developmental change
主題
主題Scheme Other
主題 primary school children
主題
主題Scheme Other
主題 schema model
主題
主題Scheme Other
主題 evaluation
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In Study I, the structures of 206 compositions obtained from primary school children ranging from first to sixth grader were analyzed based on the schema model for composition. The results indicated that logical statement and internal speech occurred more frequently in the compositions by the middle and the upper grade children than in the lower graders' compositions. The results were discussed in terms of the cognitive development in children. In Study II, 10 primary school teachers and 10 university students evaluated 6 compositions for each grade on 2 general scales and 4 specified scales. Multiple regression analyses were performed on the rated scores on each scale, regarding a general scale score as dependent variable and four specified scale scores as independent variables. The results of the regression analyses indicated that contributions of the four independent variables to the dependent variable were different between teachers and students. The theoretical implications of these results were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27165
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 125
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 33, p. 125-131, 発行日 1985-03-30
旧ID 27165
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:16:16.335572
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3