ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学教育学部紀要. 第一部
  3. 31号

詩の暗唱練習における部分・全体転移

https://doi.org/10.15027/27163
https://doi.org/10.15027/27163
e63542fc-58fb-4d79-9293-c4308054fd71
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_31_171.pdf BullFacEdu-HiroshimaUniv-Pt1_31_171.pdf (405.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 詩の暗唱練習における部分・全体転移
言語 ja
タイトル
タイトル Part-to-whole transfer in learning of a poem
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 memory of verse
主題
主題Scheme Other
主題 part-to-whole transfer
主題
主題Scheme Other
主題 organization of memory
主題
主題Scheme Other
主題 integration of information
主題
主題Scheme Other
主題 sentence comprehension
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the present study was twofold: first, to investigate whether the part-to-whole transfer effect originally observed in free-recall learning of unstructured word list can be generalized to the learning of cohesive sentences; and second, to evaluate the organizational hypothesis for this effect. There were two experimental groups (Sequential and Random groups) and a control group. Each subject learned a common whole list which consisted of a poem of 16 lines. Prior to the whole-list learning, each subject learned a part list. The part list for the experimental subjects consisted of 8 lines which were randomly selected from the whole-list poem. The subjects in the Sequential group learned the part list in a sequential arrangement, while the subjects in the Random group learned the same part list in a random arrangement. The part list for the control group consisted of another poem of 8 lines. The results indicated that the negative part-to-whole tranfer effect occurred only in the Random group. These results were interpreted as supporting the organizational hypothesis of the part-to-whole transfer effect, and the theoretical implications for the models of sentence memory were discussed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/27163
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0440-8705
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213359
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1

号 31, p. 171-176, 発行日 1983-03-20
旧ID 27163
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 21:15:59.124631
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3